Gastvrijheid en hostmanship met OplossingsKracht

Gastvrijheid, hostmanship, klantvriendelijkheid. Hospitality vraagt van medewerkers dat zij zichzelf kennen en zich professioneel bewust zijn van hoe zij echt kunnen bijdragen aan gastvrijheid, klantvriendelijkheid, hostmanship en hospitality. Hoe zij oprechte authentieke aandacht kunnen bieden aan de ander. Hoe zij klanten, collega’s, anderen de gewenste steun kunnen bieden. Hiervoor is zelfinzicht nodig en kennis over voorkeurstijlen in gedrag.

De inspirerende training PITTIG met OplossingsKracht geeft je inzicht in jezelf en in anderen. Je wordt vaardig om de (achterliggende) vraag van de klant te horen, zien en open te staan voor nieuwe ideeën. Je wordt je praktisch bewust van je eigen mogelijkheden in communicatie. Hoe je anderen en jezelf de gewenste steun kan bieden. We leren je met alle plezier je creatieve en ondernemende skills te ontwikkelen, je zelfinzicht en je emotionele intelligentie te vergroten.

De ontwikkelcyclus “PITTIG met OplossingsKracht” 

  • Positief: bereidheid tot helpen | taalpatronen | vraaggericht | oog voor anderen | toekomstgericht
  • Inspirerend: hart | hoofd | handen | visie | er willen zijn voor de ander | keuzevrijheid
  • Tactisch communicerend | begrijpend luisteren | schakelen in gesprekken | open dialoog
  • Trouw aan jezelf en de ander | normen |waarden | omarm de verschillen | empathisch inleven
  • Innovatief en initiatiefrijk| leidend | creatief | energiegevende service | inzet voor gast en organisatie
  • Gastvrijheid en graag gedaan | attent, vaardig en deskundig | waarderend | houding, kennis en deskundigheid

Wat aan bod komt

  • Vaardigheden voor verbinding met emotionele intelligentie
  • Aandacht voor aandacht vanuit gastvrijheid en klantvriendelijkheid
  • Bieden van de gewenste steun met het model OplossingsKracht
    • Perceptie en de verschillen in waarneming
    • Taakgericht en mensgericht
    • Introversie en extraversie
    • De voorkeuren in gedrag vertaalt in kaarten en kleuren met Mapstell
  • Empathische vaardigheden | inlevingsvermogen
  • Het samen oplossen van knelpunten vanuit onze PITTIG theorie
  • Het communiceren, coachen, empoweren en samenwerken
  • Stimuleren, motiveren en humeurmanagement.
  • Leiderschap en verantwoordelijkheid in de zorg voor je klant, collega, ander
  • Het ontvangen, geven en vragen van feedforward, kritiek en feedback
  • Tactisch coachend communiceren gericht op de toekomst
  • Heldere besluitvorming en het borgen van afspraken
  • Gastgerichtheid. Ieder mens is  verschillend en toch zijn er voorkeuren.

Overige informatie

  • Dit is een in-company opleiding. Neem contact met ons op om te overleggen over potentiële opleidingsdata.
  • Afhankelijk van de beoogde doelen bepalen we samen de duur van de ontwikkelcyclus (2 – 6 dagen).
  • De opleiding kost €2000,- per dag van 10:00 – 16.00 uur. Dit is exclusief 21% btw en €17,50 lunch- en locatiekosten per deelnemer, per dag.
  • Alle deelnemers krijgen na afronding van de opleiding het certificaat “Hostmanship met OplossingsKracht” van De PreventieCoach.
  • De opleiding wordt gegeven voor maximaal 8 deelnemers.
  • De opleidingen en trainingen worden bij voorkeur gegeven op het volgende adres: Mecklenburglaan 94, 3843BP Harderwijk. Bel gerust om mogelijkheden op de eigen locatie te bespreken.
Bel met Ingeloes Bense